Kérjük a legközelebbi hozzátartozót, vagy törvényes képviselőt, hogy a halálesetről kapott értesítés után a kezelőorvossal vagy osztályvezető főorvossal beszélje meg a haláleset körülményeit, valamint a boncolás kérdését. A hatályos egészségügyi törvény szerint a kórházban elhunytakat kórbonctani vizsgálatnak kell alávetni a hiteles dokumentáció (Halottvizsgálati bizonyítvány) kiállítása céljából. Ez alól kivételes esetben el lehet tekinteni.
Boncolás mellőzése:
Amennyiben az elhunyt betegsége még életében kellően igazolható volt, a halála ismert ok miatt következett be, és a boncolástól nem várható új megállapítás, a boncolás mellőzhető. A boncolás csak a kezelőorvos, a kórboncnok és az orvos igazgató együttes egyetértése, és a hozzátartozó írásos nyilatkozata mellett mellőzhető.
A szükséges mellőzési kérelmet az osztályon kell kitölteni az arra jogosult hozzátartozónak. Amennyiben a boncolás mellőzhető, a Halottvizsgálati bizonyítvány már az osztályon kitöltésre kerül, s az anyakönyvezés és a temetés folyamata elindítható. Amennyiben a boncolás elvégzése indokolt, a Halottvizsgálati bizonyítvány csak ennek megtörténte után áll rendelkezésre. A Halottvizsgálati bizonyítvány lehetséges átvételének időpontjáról kérjük, munkaidőben érdeklődjön a 23/511-586 számon.
A boncolás időpontjáról csak a kezelőorvos adhat információt.
Tennivalók a Betegfelvételi irodán:
Kérjük, hogy személyesen vagy telefonon a Betegfelvételi irodától érdeklődjön az ügyintézés körülményeiről. Tel: 23/511-586 vagy a 30/578-8720
Az elhunytakkal kapcsolatos adminisztrációs ügyek intézéséhez szükséges iratok:
- az elhunyt személyi igazolványa, lakcímkártyája
Ügyintézés ideje: Munkanapokon hétfőtől-péntekig minden nap 8-13 óráig. Ügyintézés helye: Főépület földszinti folyosó, Betegfelvételi iroda Halottvizsgálati bizonyítványok átvételéhez szükséges iratok:
- a közeli hozzátartozó saját személyi igazolványa és lakcímkártyája,
- ha temetkezési vállalkozó végzi az ügyintézést: eredeti meghatalmazás az elhunyt hozzátartozójától, rokonsági fok igazolásával, 2 tanú aláírásával, személyes adatok közlésével.
- nem közeli hozzátartozó (végrendelet, eltartási szerződés másolat stb.)
Elhunyt ruhájának leadása:
A boncmester a ruházatot hétfőtől péntekig, 8-13 óra között veszi át.
Kérjük, hogy a felmerülő kérdésekről, teendőkről lehetőség szerint előre egyeztessen a boncmesterrel. Kutassy Imre: 30/267-4608.
Az elhunyt kiszállítása kórházból csak felöltöztetett állapotban történhet. Az egészségügyi törvény halottakkal foglalkozó fejezete kimondja, hogy a boncolás utáni helyreállítás a kórház feladata. Azonban a halott hűtéséért, a temetési szertartásra való felkészítésért külön térítési díj kérhető. A díjszabás a patológián kifüggesztésre kerül. A díjszabásról és a szolgáltatásokról a fenti telefonszámon Kutassy Imrénél érdeklődhet.
Az elhunytat a hozzátartozó az Intézetben a temetés előtt, a boncmesterrel egyeztetett időpontban egy alkalommal megtekintheti.
Hűtés:
A halott hűtésével és a halottkezeléssel kapcsolatos költségek viselése a 351/2013. (X.14.) Korm. rendelet a halottvizsgálatról és a halottakkal kapcsolatos eljárásról alapján történik. A kórházunkban elhunytak kórházi tárolása és hűtése a halottvizsgálati bizonyítvány kiállítását követő első munkanapig térítésmentes, addig a költségeket az intézet viseli. A kórházon kívül elhunytak és a boncolásra beszállítottak kórházi tárolása és hűtése a halottvizsgálati bizonyítvány kiállítását követő első munkanapig szintén térítésmentes.
Ezt követően a halott hűtés díja
az 1. munkanaptól az 5. naptári napig 10.000 Ft (ÁFA) a 6. naptári naptól napi 5.000 Ft (ÁFÁ-val)/nap emelkedik, vagyis 6 napi hűtés ára 15.000 Ft (ÁFÁ-val), 7 napi hűtés ára 20.000 Ft (ÁFÁ-val), stb. A halott elszállítására – amennyiben térítési díj fizetésére kötelezettség áll fenn – csak a befizetés után kerülhet sor.
Halotti anyakönyvezés:
a Törökbálinti Városháza épületében (2045 Törökbálint, Munkácsy M. u. 79.). Tel.: (23) 335-021/208-as, vagy 228-as mellék.
Az alábbi időpontokban van fogadó nap:
Hétfő: 13-17:30 óráig
Szerda: 8-12:00; 13:00 -16:30 óráig Péntek: 8-12:00 óráig
Az elhunytak halotti anyakönyvezéséhez szükséges iratok:
- az elhunyt Születési anyakönyvi kivonata
- személyi igazolványa,
- lakcímkártyája
- családi állapotra vonatkozó igazolás (házassági anyakönyvi kivonat, vagy válásról szóló bírósági végzés, vagy házastárs halotti anyakönyvi kivonata, vagy egyéb igazolás),
- érvényes vezetői engedély,
- érvényes útlevél.
A többpéldányos Halottvizsgálati bizonyítványt a Hivatal folyószámmal ellátva azonnal visszaadja, és ezzel a temetés intézhető.
A Halotti Anyakönyvi Kivonat később kerül kiállításra, és ez nem szükséges a temetés megrendeléséhez.
Hozzátartozója elhalálozása miatt fogadja őszinte részvétünket!
Őszinte együttérzéssel:
a Református Pulmonológiai Centrum munkatársai