Kérjük a legközelebbi hozzátartozót, vagy törvényes képviselőt, hogy a halálesetről kapott értesítés után a kezelőorvossal vagy osztályvezető főorvossal beszélje meg a haláleset körülményeit, valamint a boncolás kérdését. A hatályos egészségügyi törvény szerint a kórházban elhunytakat kórbonctani vizsgálatnak kell alávetni a hiteles dokumentáció (Halottvizsgálati bizonyítvány) kiállítása céljából. Ez alól kivételes esetben el lehet tekinteni.

Boncolás mellőzése:

Amennyiben az elhunyt betegsége még életében kellően igazolható volt, a halála ismert ok miatt következett be, és a boncolástól nem várható új megállapítás, a boncolás mellőzhető. A boncolás csak a kezelőorvos, a kórboncnok és az orvos igazgató együttes egyetértése, és a hozzátartozó írásos nyilatkozata mellett mellőzhető.

A szükséges mellőzési kérelmet az osztályon kell kitölteni az arra jogosult hozzátartozónak. Amennyiben a boncolás mellőzhető, a Halottvizsgálati bizonyítvány már az osztályon kitöltésre kerül, s az anyakönyvezés és a temetés folyamata elindítható. Amennyiben a boncolás elvégzése indokolt, a Halottvizsgálati bizonyítvány csak ennek megtörténte után áll rendelkezésre. A Halottvizsgálati bizonyítvány lehetséges átvételének időpontjáról kérjük, munkaidőben érdeklődjön a 23/511-586 számon.

A boncolás időpontjáról csak a kezelőorvos adhat információt.

Tennivalók a Betegfelvételi irodán:

Kérjük, hogy személyesen vagy telefonon a Betegfelvételi irodától érdeklődjön az ügyintézés körülményeiről. Tel: 23/511-586 vagy a 30/578-8720

Az elhunytakkal kapcsolatos adminisztrációs ügyek intézéséhez szükséges iratok:

  • az elhunyt személyi igazolványa, lakcímkártyája

Ügyintézés ideje: Munkanapokon hétfőtől-péntekig minden nap 8-13 óráig. Ügyintézés helye: Főépület földszinti folyosó, Betegfelvételi iroda Halottvizsgálati bizonyítványok átvételéhez szükséges iratok:

  • a közeli hozzátartozó saját személyi igazolványa és lakcímkártyája,
  • ha temetkezési vállalkozó végzi az ügyintézést: eredeti meghatalmazás az elhunyt hozzátartozójától, rokonsági fok igazolásával, 2 tanú aláírásával, személyes adatok közlésével.
  • nem közeli hozzátartozó (végrendelet, eltartási szerződés másolat stb.)

Elhunyt ruhájának leadása:

A boncmester a ruházatot hétfőtől péntekig, 8-13 óra között veszi át.

Kérjük, hogy a felmerülő kérdésekről, teendőkről lehetőség szerint előre egyeztessen a boncmesterrel. Kutassy Imre: 30/267-4608.

Az elhunyt kiszállítása kórházból csak felöltöztetett állapotban történhet. Az egészségügyi törvény halottakkal foglalkozó fejezete kimondja, hogy a boncolás utáni helyreállítás a kórház feladata. Azonban a halott hűtéséért, a temetési szertartásra való felkészítésért külön térítési díj kérhető. A díjszabás a patológián kifüggesztésre kerül. A díjszabásról és a szolgáltatásokról a fenti telefonszámon Kutassy Imrénél érdeklődhet.

Az elhunytat a hozzátartozó az Intézetben a temetés előtt, a boncmesterrel egyeztetett időpontban egy alkalommal megtekintheti.

Hűtés:

A halott hűtésével és a halottkezeléssel kapcsolatos költségek viselése a 351/2013. (X.14.) Korm. rendelet a halottvizsgálatról és a halottakkal kapcsolatos eljárásról alapján történik. A kórházunkban elhunytak kórházi tárolása és hűtése a halottvizsgálati bizonyítvány kiállítását követő első munkanapig térítésmentes, addig a költségeket az intézet viseli. A kórházon kívül elhunytak és a boncolásra beszállítottak kórházi tárolása és hűtése a halottvizsgálati bizonyítvány kiállítását követő első munkanapig szintén térítésmentes.

Ezt követően a halott hűtés díja

az 1. munkanaptól az 5. naptári napig 10.000 Ft (ÁFA) a 6. naptári naptól napi 5.000 Ft (ÁFÁ-val)/nap emelkedik, vagyis 6 napi hűtés ára 15.000 Ft (ÁFÁ-val), 7 napi hűtés ára 20.000 Ft (ÁFÁ-val), stb. A halott elszállítására – amennyiben térítési díj fizetésére kötelezettség áll fenn – csak a befizetés után kerülhet sor.

Halotti anyakönyvezés:
Törökbálinti Városháza épületében  (2045 Törökbálint, Munkácsy M. u. 79.). Tel.: (23) 335-021/208-as, vagy 228-as  mellék.

Az alábbi időpontokban van fogadó nap:

Hétfő: 13-17:30 óráig

Szerda: 8-12:00; 13:00 -16:30 óráig Péntek: 8-12:00 óráig

Az elhunytak halotti anyakönyvezéséhez szükséges iratok:

  • az elhunyt Születési anyakönyvi kivonata
  • személyi igazolványa,
  • lakcímkártyája
  • családi állapotra vonatkozó igazolás (házassági anyakönyvi kivonat, vagy válásról szóló bírósági végzés, vagy házastárs halotti anyakönyvi kivonata, vagy egyéb igazolás),
  • érvényes vezetői engedély,
  • érvényes útlevél.

A többpéldányos Halottvizsgálati bizonyítványt a Hivatal folyószámmal ellátva azonnal visszaadja, és ezzel a temetés intézhető.

A Halotti Anyakönyvi Kivonat később kerül kiállításra, és ez nem szükséges a temetés megrendeléséhez.

Hozzátartozója elhalálozása miatt fogadja őszinte részvétünket!

Őszinte együttérzéssel:

a Református Pulmonológiai Centrum munkatársai